dag 2 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Oktober 2012 | China, Tsjoengking

Hallo allemaal (Ni Hao). Vandaag weer heel veel beleefd! Vanmorgen ging de wekker al om kwart voor 7, toen was het in Nederland nog heel even zondag, dus bedtijd. Heb gelukkig niet veel last van het tijdsverschil. Misschien komt dat wel weer bij aankomst in Nederland. Op de ochtend zelf nog even snel klaar gemaakt en toen werden we om half 8 opgehaald door onze chinese buddy's. Samen gingen we naar het ontbijt, wat ik dus normaal nooit doe en dus echt geen honger had, haha. Ik heb een soort van gefrituurde rijstwafel gehad waar je erg vol van raakt. Dus meer hoefde ik ook niet. Na het ontbijt gingen we naar de 'welcoming ceremony', hier werd wat verteld door de hogere mensen van de school. Ook gaf onze lerares Ellen een speech. Daarna kregen we thee en wat lekkers om van te snoepen. Een hele tafel vol! Echte chineese lekkernijen, niet dat het super lekker was, maar toch eveb geprobeerd. Daarna gingen we de zaal weer in voor een speech van een medestudent en van een aantal chinese studenten. Daarna deelden wij dropjes, pepernoten en stroopwafels uit. De stroopwafels vonden ze echt heerlijk! Ondertussen werden er veel foto's gemaakt door de chinese studenten en wilden ze graag met ons op de foto, erg leuk! Daarna liepen we naar een ander gebouw om te lunchen, zoals normaal weer rijst met een scherpe saus. We hebben gelukkig wel keuze, dus vanmiddag had ik iets met tomaten en een soort van groene bonen met vlees er door heen. Op zich word het steeds beter te eten, misschien went het eten nog wel. 's middags zijn we bezig geweest met de lipdub, dit was wel erg leuk maar ook lastig om uitleg te geven. Veel van de chinesen kunnen geen engels, dus de communicatie voor zoiets is erg lastig. We hebben al een liedje uitgezocht en weten waar we langs willen lopen in de school. Morgenochtend gaan we hier weer mee verder. Hierna werden we weer opgewacht door onze buddy's die met ons naar het gebouw voor het eten gingen. Het is dus 1 gebouw waar je al het eten kan halen, verder is er niks in dat gebouw, maar is het wel super groot. Hier zijn we naar boven gegaan om toch maar een lekkere hamburger te halen, even iets anders. Daarna gingen we weer naar onze kamer, de meesten gingen daarna sporten. Ik ben hier lekker gebleven en heb gezellig met een medestudent lekker lopen kletsen. Ondertussen kwamen er nog chinese jongens binnen lopen om de tv uit te leggen. Niet dat dat erg interessant was, maar gelukkig gingen ze al snel weer weg. Straks maar even weer in het hoekje staan van onze gang, zodat ik een beetje bereik heb met de wifi. Hopelijk laat dit een beetje zien wat we hier doen. Morgen weer een nieuw reisverslag! Liefs Leonie

• 29 Oktober 2012 - 18:11

René Vlaggemast:

Hey Leonie, heel veel plezier in het verre oosten.
    Leuk dat je een blog bijhoudt... en niet te nauw kijken met dat rare eten,laat dat maar aan hen over.
    Zai jian!

• 29 Oktober 2012 - 18:21

Karin Van Der Kaay:

Hallo Leonie,
    Ik ben de moeder van Anneloes de Lange en vind het erg leuk dat je iedere dag een verslag schrijft.
    Zo kunnen we mee leven.
    Doe Anneloes de groeten van mij.

• 29 Oktober 2012 - 18:38

Dinette :

Ni Hao,

Hoi Leonie,

Wat leuk dat wij mee kunnen genieten van jou in China, veel plezier daar en nu we het ook weten houden we de site in de gaten. Vind ik altijd leuk.
    Geniet van de reis en van het eten, mmmmm.
    Groetjes van de Timmers