Dag13 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu Dag13 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

Dag13

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 November 2012 | China, Tsjoengking

Hallo allemaal. Vanmorgen de wekker weer op kwart over 7. Veel te moe om er uit te gaan, maar het zal toch moeten. Toen klaar gemaakt, broodje leverpastei gegeten en toen gingen we naar de les. We hadden vanmorgen de workshop 'Friendly communication program'. Eerst werd er een dans gedaan, deze hebben ik en een paar andere meiden geleerd. Daarna was er een toneelstuk, een paar van ons mochten zich hierna ook verkleden en het na spelen. Dit was erg grappig en lachwekkend. Toen gingen we leren hoe we een chinese hanger konden maken van een stuk touw. Dit was wel erg lastig, maar het is me gelukt! Aan het eind van de les kregen we allemaal een ketting met hangertje. In het hangertje zit een rijstkorrel met ieder zijn naam erop, echt heel mooi en speciaal. Echt knap dat ze je naam op een rijstkorrel kunnen schrijven, zal het zelf niet eens proberen, haha. Daarna gingen we middageten, ik had heerlijke gebakken noodless gehad. Daarna even lekker tijd voor ons zelf. Even mijn haar gedaan, want we hebben hierna 'Graduation ceremony', dus een beetje netjes. Nog even internetten en nog even gerlin haar haren gedaan en toen tegen kwart over 2 die kant op gelopen. Om half 3 begon de ceremony. Eerst kregen we een speech van een chinese studente, toen van gerlin (de nederlandse studente), daarna van een leraar van het ccmc en nog een speech van ellen. Daarna kregen we de lipdub te zien die we hier hebben gemaakt. Toen waren de Hollandse studenten aan de beurt. Omstebeurt werd je naar voren geroepen en kreeg je een soort van diploma. Toen ik naar voren werd geroepen hoorde ik allemaal chinezen 'oú ní' roepen, dat is mijn chinese naam. Dit was wel erg grappig, net alsof ik een menigte fans heb, haha. Ook als ik op het campus rondloop hoor ik ook allemaal chinezen mijn naam roepen en dat terwijl ik hun helemaal niet ken, haha. Ga het beroemd zijn wel een beetje missen, maar op de foti gezet worden niet. Heb er echt zere kaken van gekregen. Na de uitreiking van de diploma's werd er nog een speech gehouden door professor Luo Xiaoqiu. Hierna was de ceremony afgelopen en was er tijd om foto's te maken. Voordat de ceremony begon had ik mijn buddy het tasje gegeven met alle spulletjes erin. Volgens mij vond ze dit wel erg leuk, alleen vond ze mijn nederlandse geld toch wat interessanter. Heb haar maar wat 10 en 20 eurocentjes gegeven. Dit vond ze erg mooi! Toen hadden we nog even tijd voor ons zelf om om te kleden en wat spulletjes te pakken. Daarna liepen we naar de bus om uit eten te gaan. Dit is het 'Farewell dinner'. We gingen eten in Bishan. Hier was zo'n draaitafel met al het eten erop. Het was alleen niet heel lekker, alleen de soep. Net als de groentesoep in Nederland, dus hier maar lekker veel van gehad. Ook een lekker wijntje er bij gehad, dus dat was wel goed. Hierna weer lekker naar de campus gegaan om nog even te internetten, alvast inchecken, en dan lekker slapen. Kan morgen heerlijk uitslapen! Morgen weer een nieuw verslag. Liefs Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Tsjoengking

China

Chongqing

Recente Reisverslagen:

10 November 2012

zaterdag Dag14

09 November 2012

Dag13

09 November 2012

Dag 12

09 November 2012

Dag 11

06 November 2012

Dag 10
Leonie

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 8109

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 11 November 2012

China

Landen bezocht: