Dag 3 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 Oktober 2012 | China, Tsjoengking

Hallo allemaal. Vannacht weer heerlijk geslapen! Al wel weer vroeg er uit gegaan, want om half 8 stonden onze buddy's weer buiten op ons te wachten. We hebben gisteren trouwens ook een andere buddy gekregen, en ik heb een super lief meisje die wel super goed engels kan! Ze helpt me echt heel goed. Vanmorgen eerst naar het ontbijt met z'n allen, hier heb ik een soort van oliebol gehad waar je erg vol van word. Na het ontbijt gingen we naar de school om verder te gaan met de lipdub, een hele organisatie. Hier hebben we 3 uur de tijd voor gehad. Daarna gingen we middageten, dit natuurlijk boven in 'the food-building', want boven is het eten veel lekkerder! Daarna hadden we een uur voor ons zelf, de chinesen gaan dan altijd slapen. Wij waren natuurlijk weer druk bezig met onze mobieltjes, even kijken als wifi het een beetje deed. Want contact houden is wel erg fijn. Om 10 voor 2 stonden onze buddy's er weer om ons mee te nemen naar de chinese les, we hebben weer veel woorden geleerd! Maar onthouden word lastig, haha. Verder krijg ik van mijn buddy nog een chinese naam met chinese tekens, echt geweldig lijkt mij dat! De chinese les was super leuk en gezellig. Ze hebben ook een chinees nummer voor ons gezongen en een meisje speelde op een chinees instrument, dit was een soort van viool. Erg leuk om te horen! Hierna gingen we weer naar de kamer om even lekker niks te doen. Maar even later werden we al weer opgehaald voor het avondeten. Na het avondeten snel sportkleding aan gedaan, want we kregen kung fu les. Wel interessant en weer lekker sportief gedaan. Hierna weer heerlijk gedoucht en daarna nog even naar de winkel geweest. Later op de avond hebben we gezellig met onze nederlandse groep bij elkaar gezeten. Morgen weer een nieuw verhaal! Zài jiàn (tot ziens). Liefs Leonie

• 30 Oktober 2012 - 15:18

Edwin Meijer:

kung fu? wouw! die trukjes mag je mij ook wel leren als je er weer bent:p
    xxxxx

• 30 Oktober 2012 - 16:15

Mama:

hoi leonie groetjes aan jou van oma en opa plaggenmarschde computer van ze doet het niet.
    en van iedereen hier., we zien de foto's snel ,,en slaap lekker nu xxmama en papa, patrick ,ingrid , edwin en julian

• 31 Oktober 2012 - 10:35

Ard En Anita:

Ni Hao Léonie,

Weer genoten van je verhaal; een hele andere wereld!
    Geniet ervan met z'n allen, maar zo te lezen gaat dat wel goed komen;
    Zài jiàn