zondag 28e oktober dag1 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu zondag 28e oktober dag1 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

zondag 28e oktober dag1

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Oktober 2012 | China, Tsjoengking

Vanuit Finland weer verder naar China 'Chongqing'. Het vliegtuig weer in gestapt, bagage in de rekken en daar gaan we dan! De reis verloopt heel lekker, wel een lange reis maar dan heb je ook wat. Onderweg kregen we ook nog heerlijk te eten, avondeten en ontbijt. Ondertussen kwamen ze ook vaak langs voor wat drinken, wat er natuurlijk allemaal bij in zat! Verder hadden we in het vliegtuig allemaal ern scherm voor ons, hier kwam eerst alles op over de vlucht. Toen dat was geweest konden we de tv zelf gebruiken voor films en spellen. Na het avondeten in het vliegtuig heb ik ook maar heerlijk een dvd uit gezocht om te gaan kijken. Er stonden redelijk nieuwe films op, dus dat was erg leuk. Zo heb ik de film 'Snowwhite & the Huntsman' gekeken. Later heb ik nog een andere film gekeken, maar toen viel ik ondertussen gelukkig in slaap. Heerlijk een paar uurtjes geslapen! Toen ik wakker werd kwam al snel het ontbijt. Toen ging de tijd echt heel snel. Al snel waren we geland in China 'Chongqing'. Hier de koffers opgehaald en voor de ingang stond er al een bus voor ons klaar. De spullen weer ingeladen en weer verder. Onderweg echt met verbazing staan kijken naar de grote flatgebouwen. Maar je ziet niet alleen de grote gebouwen, ook zie je kleine hutjes tussen de bosjes door. Zo zie je al een heel verschil. De lucht in de stad is wel erg vies, alles is grijs. Na een goed half uur in de bus te hebben gezeten zijn we aangekomen op het campus. Dit is echt heel groot! Bij aankomst stonden er er al chinese studenten op ons te wachten. We kregen allemaal een maatje mee die je begeleid. Mijn maatje bracht mij naar de kamer waar ik de komende 2 weken zal verblijven, ze gaf nog wat uitleg in gebrekkig engels, maar het was op zich wel duidelijk. Eindelijk op de kamer gekomen gelijk de spullen maar uitgestalt met mijn 'roommate'. Ook heb ik natuurlijk gelijk de kamer goed bekeken, ziet er allemaal netjes en ruim uit. Door de volgende deur kwamen we in de 'keuken' waar een koelkast en waterkoker aanwezig zijn. Daar zit weer een deur naar de 'badkamer' met onder andere een 'toilet'. Het toilet is gewoon heerlijk een groot gat waar je dus boven moet hangen, wat zal ik een spieren in mijn benen krijgen, haha! Verder hangt de douchekop precies boven het toilet, dus moet je oppassen dat je shampoo en douchegel er niet in vallen. Na de hele rondkijk door de kamer mochten we om 11 uur mee naar een lokaal voor allerlei informatie. Hierna gingen we met de studenten lunchen, zoals gebruikelijk gewoon reist met pittig eten erbij. Al proberen om met stokjes te eten, maar toch maar een vork gepakt. Na het eten hadden we nog even tijd voor ons zelf, ondertussen veel foto's gemaakt. Daarna kregen we een rondleiding door de scholen. Eerst bij deze school en later met de bus naar 'Chongqing University'. Toen daar even gekeken en daarna zijn we met z'n allen het centrum in geweest. Het was geen heel groot centrum, gelukkig maar. Kunnen we niet verdwalen. Nu waren we allemaal bij elkaar gebleven. Een aantal winkeltjes in geweest, echt super leuk om te zien! Verder waren wij nogal een bezienswaardigheid, want alle ogen en camera's waren op ons gericht. Voelde me net een bekendheid, haha. Na dat we het centrum in zijn geweesr gingen we weer naar het campus. Waar we tegen kwart over 5 gingen eten. En nu natuurlijk wel met stokjes, want mes en vork is niet meer aanwezig. Het eten was dus al koud voordat ik iets in mijn mond kreeg, haha. Maar het is wel erg grappig en onhandig. Na het eten zijn we nog even naar de supermarkt geweest die bij de school zit. Het lijkt net een dorp! Daarna lekker gedoucht en maar gaan slapen. Morgen weer iets nieuws! Liefs Leonie

  • 29 Oktober 2012 - 09:04

    Edwin Meijer :

    ziet er goed uit meid:) lekker druk maar das wel fijn!..haha straks moet je weer wennen om met mes en vork te eten. komt allemaal wel goed. veel plezier Xxxx

  • 29 Oktober 2012 - 09:36

    Ard En Anita:

    Hoi Léonie,
    Leuk om over je belevenissen te lezen; heel veel plezier en tot je volgende verslag...groet van Ard en Anita

  • 29 Oktober 2012 - 11:17

    Sharon:

    Veel plezier daar nichtje, geniet ervan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Tsjoengking

China

Chongqing

Recente Reisverslagen:

10 November 2012

zaterdag Dag14

09 November 2012

Dag13

09 November 2012

Dag 12

09 November 2012

Dag 11

06 November 2012

Dag 10
Leonie

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 8114

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 11 November 2012

China

Landen bezocht: