Dag7 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu Dag7 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

Dag7

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 November 2012 | China, Tsjoengking

Hallo allemaal. Vanmorgen even wat langer geslapen, want ik had mijn ontbijt gisteren al bij de winkel gehaald. Dus lekker tot half 8 in bed gelegen. Daarna klaar gemaakt en toen naar de bus. Vandaag de hele dag met de bus weg geweest zonder onze buddy's, wel even lekker. Eerst vanmorgen naar een museum geweest 'the three gorges', dit ging over de geschiedenis van chongqing. Was wel erg interessant en leuk om te zien. (edwin gelukkig even kunnen what's appen, haha. Want die was nog wakker rond 3 uur midden in de nacht.) Na het museum gingen we met z'n alles ergens eten, dit was allemaal al voor ons geregeld. Was echt super voor elkaar, de rijst hier vond ik gelukkig een stuk lekkerder, haha. Daarna weer met de bus verder. Toen gingen we naar een soort winkelcentrum, allemaal kleine souvernir shops, echt heel leuk. Ondertussen ook nog naar de grote winkelstraat gelopen om te pinnen. Voor de meeste ook om langs de starbucks te gaan. Daarna nog even een uurtje door de souvernir shops gewandeld en wat leuke spullen gekocht. Daarna weer verder met de bus naar een ander winkelstraatje, dit was echt typisch chinees, met de afgeronde dakpannetjes, standbeelden van leeuwen/draken, lampionen, enzovoort. Echt super leuk om te zien! Ook weer wat leuke spullen gekocht hier. Nu heb ik vandaag voor nog geen 10 euro een sjaal, 2 waaiers, armbandje en sleutelhanger gehaald. Nu maar niet meer zoveel kopen, anders past het niet meer in mijn koffer, haha. Later weer terug met de bus naar het campus. Even wat tijd voor ons zelf gehad. Tegen 7 uur kregen we een soort van feestmaaltijd omdat ellen jarig was vandaag. Na het eten kreeg ellen cadeautjes en ern grote taart. Dus we hebben ook heerlijk gebak gegeten. Wel even lekker! Daarna even dansen daar en later naar de winkel geweest. Nog even geskyped en berichtjes gestuurd. Wel even fijn om edwin en mama's stem te horen! Nu lekker slapen! Tot morgen. Liefs Leonie

• 04 November 2012 - 09:37

Ard En Anita:

Hoi Léonie,
    We hebben net de verhalen van de afgelopen dagen bijgelezen; jullie maken veel mee en zien heel veel; gaaf!!
    Ga zo door en de groetjes van Ard en Anita, Laura en Dorien