Dag6 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu Dag6 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

Dag6

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 November 2012 | China, Tsjoengking

Hallo allemaal. Vanmorgen weer veelste vroeg uit bed, haha. Gelijk mijn nieuwe broek aan gedaan die ik gisteren had gekocht. Bij één van de university's. Hier passen de kleren mij allemaal wel, zijn ook zo klein. Ik heb hier zelfs maat L, terwijl ik in nederland echt wel S of XS moet hebben. Dus wel erg grappig. Daarna verder klaar gemaakt en toen hebben we ontbeten met onze buddy's. Natuurlijk had ik weer yoghurt genomen, want dit is wel het lekkerst op de vroege morgen. Na het ontbijt hadden we even pauze en daarna gingen we bezig met de lipdub. Vandaag hebben we een proefdraai gemaakt met de camera en met de lipdubbers op de juiste.plek. Dit was erg leuk om te doen. Ook al was het wel lastig om met de chinezen te communiceren. Zij vonden het naar mijn idee ook erg gezellig maar ook vermoeiend. Ik denk dat de proefdraai erg goed is gegaan, iedereen was enthousiast tijdens de proefdraai. Echt super leuk! Hierna gingen we lunchen, weer heerlijke kipspiesjes gehad en een soort van kipburger. Wel met veel drinken, want het was lekker scherp, haha. Hierna even tijd gehad voor ons zelf, dus maar even naar de winkels van het campus geweest, weer wat flessen drinken gekocht. Om 2 uur hadden we weer les, dus daar weer snel heen. We kregen les in chinese letters, echt wel moeilijk maar toch super leuk om te doen. Dit deden we met een kwast en zwarte inkt, lerk echt heel chinees. We hebben vooral geoefend om onze chinese naam te schrijven in chinese tekens. Toen we klaar waren leverden we dit in. We kregen een kaartje met een nummer erop. Op een gegeven moment werden de nummers opgenoemd en kon je om en om naar voren toe komen. Je moest iets vertellen over je naam en wat je er van vond. Later kregen we allemaal een groot papier met chinese tekens erop die een betekenis hadden per persoon, echt heel speciaal dus. Ook erg mooi, de leraar had dit zelf gemaakt voor ons na aanleiding van hoe wij bezig waren in de les. Dit was echt een leuke les! Hierna kregen wij Tai Ji les, dit was voor mij wel erg rustgevend. Voor sommigen was het wel vermoeiend, je kreeg er namelijk ook wel spierpijn van. Maar het was wel interessant en leuk om iets nieuws te doen. Hierna weer even tijd voor ons zelf. Later gingen we eten, heerlijke patatjes gehad met kipnuggets en ketchup, kost nog geen 2 euro. Echt super dat we dit kunnen halen op het campus. Na het eten weer even rusten en gezellig in de gang zitten met elkaar. Daarna nog even een chinese film gezien. Toen die afgelopen was gingen we lekker slapen! Tot morgen. Liefs Leonie