Dag5 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu Dag5 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Leonie Potgieter - WaarBenJij.nu

Dag5

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 November 2012 | China, Tsjoengking

Hallo allemaal. Vandaag een drukke maar indrukwekkende dag gehad. Eerst vanmorgen ontbijt gehad met onze buddy's. Daarna snel naar onze kamer om spullen te pakken en tanden te poetsen. Toen gelijk met z'n allen naar de bus, de hele dag weg. Vanmorgen naar een weeshuis voor gehandicapte kinderen geweest. Eerst naar boven geweest, dit was een soort van ziekenhuis en werden ze dus verzorgd. Daarna zijn we naar één van de woningen geweest waar zij verblijven, hier hebben ze een soort van pleegouders. Later zijn we naar de school geweest, hier vertelden wij een verhaal die wij op papier hadden gekregen. Dit ging over insecten, dat vonden ze erg leuk! Hierna gingen we weer verder en gingen we eten in de stad, hier kregen wij door de begeleiders uitgekozen eten. Alleen de kip was lekker, haha. Toen gingen we naar een university, deze was erg mooi met veel groen en water. Zag er erg mooi uit! Hier kregen we ook een rondleiding, ze maken hier echt mooie kunstwerken. Had zelf ook zin om bezig te gaan met schilderen. Later gingen we weer met de bus naar een andere university, ook erg leuk om te zien. Hier zagen we veel werk van studenten. Ook waren er hier nederlandse leraren, eindelijk weer normaal nederlands praten tegen iemand die je niet kent. Wel heel grappig! Na de rondleiding gingen we met deze leraren eten in de stad. Zij kennen natuurlijk alles, dus dat was wel handig. We hebben heerlijke pizza gehad, waarvan ik de helft maar heb opgegeten. De andere helft heb ik maar mee genomen. Het was echt super lekker. Heb me eindelijk propvol gegeten. Mocht ook wel een keer! Verder was,de,stad helemaal verlicht, dit zag er echt super mooi uit. Al die grote gebouwen en verlichte letters van winkels, echt geweldig! Toen weer terug met de bus. Onderweg nog over een geweldige brug gekomen, echt groots hier allemaal! Toch nog wel heel westers als je die gebouwen ziet. Maar wel super mooi. We moesten zo'n half uur rijden en toen waren we weer bij onze campus. Ondertussen al weer zo'n beetje kwart voor 10. Nog even berichtjes sturen, douchen en dan heerlijk slapen na zo'n drukke dag! Tot morgen. Liefs Leonie (òu ní)

• 01 November 2012 - 17:54

Karin:

Hoi,
    Leuk hoor om zo mee te lezen.
    We genieten er van.
    De moeder van Anneloes de Lange

• 02 November 2012 - 09:35

Mama:

Niao óu ni
    leuk om te lezen en indrukwekkend allemaal geniet er nog van
    Zái 'Jián mama, papa,en de rest